Galoppträning och skada

Ja galoppträningen gick faktiskt super! Hon var super duktig och galopperade väldigt långt och Emma som galopptränade henne kunde till och med sakta ner henne utan att hon sakta av till trav, men när vi var tillbaka till stallet så såg jag att hon hade balltrampat sig på ena fram.
Blev ju direkt till stallet för att tvätta rent och de var ju inte värre än vad de hade sett ut, de hade pruckit ner till skon. Men vi lindade och satt på boots så hon skulle kunna trampa upp de.
Sen fick jag cykla till travet för att skaffa fexbadage asso typ som gasbinda fast självhäftande, och gummiboots!
Så nu ska detta skötas och läka innan de blir nå hård ridning på henne igen. Och så har jag nu lärt mig att ha boots på henne nästa gång vi ska galoppträna :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback