På börjad inridning

Under praktiken så fick jag hänga och sitta upp på hingsten Min Lilla Alexry som är en kallblodsvalack född 2010. Gick kanon och han brydde sig inte ett dugg, blev lite fel förra gången i ett annat stall hans stod vid, det gick inte alls bra för dom att rida in honom, Emelie som var med mig i stallet hon hade varit med då och ridit sedan hade det bara barit iväg i full fart åt alla olika håll, så när Madde sa att han skulle ridas in sa Emalie tvär nej och sa att jag fick rida, haha och sagt och gjort, jag hängde och hoppade upp.
 
Gick super, skrittade runt på volt, och styrde själv gick kanon bra för att vara första riktigt gången med en ryttare på ryggen. Grymt roligt att få vara med att rida in, jag tycker sånt här är skit roligt och detta vill jag pyssla med i framtiden, ta in hästar för inkörning och inridning och sedan sälja vidare dom eller ja skicka tillbaka dom till ägaren när dom är redo.
 
En bild som Emelie tog på mig och Alex :-D Snygg hingst.com.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback