Veckoplanering!

Nu framöver kommer jag uppdatera er varje måndag över ett nytt ridschema till den veckan. Eftersom jag vill variera mycket så inte Reizen ska tröttna så har jag valt att gjort så ist för samma schema varje vecka. Och för att mina veckor ska se olika ut och för att de kan hända nåt som gör att schemat behöver läggas om.

Ny vecka!
Måndag - Vila
Tisdag - Promenad 30 min
Onsdag - Vila
Torsdag - Vet kommer
Fredag - Promenad 30-40 min
Lördag - Pomenad 20-30 min
Söndag - Vila

Btw så ringde Roger idag med ett litet tråkigt besked. För några veckor sen blev Reizen sparkad av en annan häst när vi var ute och red, de syntes ingen ting då så vi trodde de va lugnt, men Roger har haft lite extra koll på de och nu för två dagar sen upptäckte han att hon har en knöl på magen. Han har pratat med vet om de och eftersom knölen är fylld med blod och var så kan han göra hål och tömma med de kan innebära infektion och penicillin i 10 dygn så de vill dom inte riskera. Så nu denna vecka blir de endast korta promenader tills torsdag iaf då vet skulle komma ut igen.
Lite synd när jag precis har kommit igång :/



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback