Äntligen Texas igen

Idag blev det äntligen en tur till Texas, pojkvännen följde med och även hunden min. Tog in Texas, hon var väldigt rinnig i ögonen men det var som tur vara att torka av så försvann det. Gjorde i ordning henne, hon fick lindor bak och skydd fram, orkade inte linda runt om då det är bak det mest behövs lindning på henne. Sadlade och satte på dressyrtränset och skrittade ut. Blev en skritt tur på kanske tio minuter, sedan höll både jag , pojkvännen, Texas och hunden att dö av värmeslag så vi vände plus att Texas inte va nå pepp på att bli riden alls, så då vill jag inte utsätta henne för något hon tycker är tråkigt, nytt tränings upp lägg ska skapas så snart jag kan fixa det, lite mer från marken och mindre ridning, det kommer bli kalas bra!
 
Men ja, red sedan bästa hästen upp till hagen efter jag smörjt henne med hästsalva och smörjt karlederna. Mysigt mysigt att rida i grimma upp till hagen, tur hon är snäll och aldrig skulle göra något :-) Älskade häst!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback