Jobb, jobb och jobb..

Yes, nu var man i Umeå igen då, har sommarjobbat här nu i två veckor och detta blir min tredje och sista vecka sen är jag fri. Att kliva upp 6 på morgonen för att jobba till 9.00 då har vi 15min rast den jobba till 11.00 då har vi 30min lunch sen jobba till 14.00 då ras igen sen slutar jag vid 16.00. Känner hellre att jag är hemma och är med hästarna just nu men vill man ha pengar så får man jobba oxå.
Ska försöka få tag på min underbara pojkvän idag för att se hur dom ska göra i helgen. Antingen är vi i stugan eller så blir vi hemma. På fredag åker jag iaf hem vid 9.00 och då kommer jag hem vid 14.00 och åker ut till hästen direkt. Måste få träffa min pärla och se hur hon har skött sig. Caroline ska ju rida henne och eftersom de inte gick på bra med hack så fixade jag ett annat träns och satt på bettet på de så hon får rida på bett. Vill inte riskera att hon blir avslängd eller nåt nu när hon är så skadad som hon redan är och allt, och då tar jag hellre det säkra före det osäkra även om Reizen aldrig har försökt slänga av mig. Men jag märkte att hon testade Caroline på banan lite och eftersom Caroline hellre hoppar än att flyga av så känns det lite dumt om Reizen ska sticka och Caroline inte får stopp på henne om hon skulle ridit på hack.
Men jag hoppas att det ska gått bra.
Vi ska iaf ta ut en kiropraktor som ska få kolla på Reizen och Bowlarn. Bowlarn har ju ont i ryggen så ska vi se om kiropraktorn kan fixa till det och när han ändå är ute hos oss ska han få kolla på Reizen.
Men nu måste jag jobba, skriver mer i kväll :)

 

 


Kommentarer
Linn säger:

Hej! Jag undrar hur gammal ditt sto va när hon sluta på travet? Och hur länge du har haft henne? Väldigt nyfiken eftersom jag själv nyligen skaffa mig ett gammalt trav sto som knappt är riden :)

Svar: Hej, jag vet tyvärr inte exakt hur gammal hon var när hon sluta men vet bara att hon fick sluta på travet för att dom tränade sönder henne så hon bara sprang utan att man nästan fick stopp på henne. Jag började ta hand om henne i slutet av april så har ridit henne sen dess, och innan det hade hon stått i 4-5 år.
Men skulle tippa på att hon sluta på travet vid 9-10 års ålder då hon är 14 år nu :)
Mitt sto blev lite dressyr tränad när hon sprang på travet, sen har hon även monte kavlats :) så hon var inte helt oriden när jag börja men hon är inte utbildad eller så :)
lttravare.blogg.se

2013-07-30 | 10:34:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback